Palautuskäytännöt

Olemme koonneet tälle sivulle ohjeet tuotepalautusten tekemiseen. Tutustuthan ohjeisiin huolella, jotta palautukset sujuvat ja saat hyvityslaskun tarkasti ja nopeasti.

Voit tutustua palautusehtoihimme täällä.


Huomioithan nämä jo ennen palautusta

Tuotteessa on kuljetuksena aikana syntynyt vaurio:

Myyjän, eli Caravan Tukun, vastuu lähetettävistä tuotteista päättyy, kun ne on luovutettu rahdin kuljettajalle. Postin käsittelyssä syntyneistä vahingoista on ilmoitettava kuljettajalle vastaanottotilanteessa sekä Tukulle mahdollisimman pian. Vauriot ovat syytä kuvata mahdollisimman tarkasti. Näissä tapauksissa Tukku hoitaa yhteydenpidon kuljetusliikkeen kanssa.

Tuote on eritystilattu:

Caravan Tukku ei hyvitä ollenkaan erityistilattuja tuotteita, eli merkki- ja mallikohtaisia varaosia, takuuosia tai mittatilaustuotteita. Nämä tuotteet tilataan aina erikseen, minkä vuoksi emme voi ottaa niitä takaisin. Huomioithan tämän jo tilausta tehdessäsi.

En haluakaan tuotetta tai asiakkaani peruutti tilauksen:

Caravan Tukku hyvittää vain 75 % tilauksista, jotka eivät ole väärin tai virheellisesti toimitettuja. Näin katamme ne kulut, joita tuotteiden käsittely, lähettäminen ja palautusten prosessointi aiheuttaa. Kiitos ymmärryksestäsi! Mikäli tilaat väärän tuotteen, olethan pikaisesti yhteydessä Tukun henkilökuntaan, jotta saamme vaihdettua tai poistettua tuotteen tilaukseltasi.

Haluan silti palauttaa tuotteen:

Ennen tuotteen palauttamista sinun tulee pyytää palautuslupa Caravan Tukun henkilökunnalta. Vain näin saat oikeat tiedot ja palautuksessa käytettävän logistiikkatunnuksen. Palautuksesta kertominen Tukulle tekee palautusprosessista tehokkaampaa, sillä henkilökuntamme osaa odottaa palautustasi.


Näin teet palautuksen

Ole ensin yhteydessä Caravan Tukun henkilökuntaan ja pyydä palautuslupa sekä logistiikan sopimustunnus. Kun olet saanut luvan palauttaa tuotteen, voit pakata tuotteen.

Ethän kirjoita myyntipakkaukseen mitään tai teippaa sitä yrityksen logolla kuvitetulla teipillä!

Huomioi tuotteen pakkaamisessa, että seuraavat tiedot ovat mukana jossain muodossa:

  • Kuitti, lasku tai muu todiste ostosta
  • Yritys ja toimipiste, joka palauttaa tuotteen
  • Yhteyshenkilö, johon Tukku voi olla yhteydessä
  • Tukun työntekijä, jonka kanssa palautuksesta on sovittu

Ilman näitä tietoja Tukku ei voi käsitellä palautusta tehokkaasti. Mikäli palautuksen alkuperäinen lähettäjä ei ole tiedossa, emme voi hyvittää palautusta.

Pakattuasi tuotteen/t voit lähettää sen Tukulle. Katso alta erilaiset palautuskäytännöt ja valitse sinulle sopivin tapa.

Kun palautuksen maksajana on Kehä Caravan Tukku Oy Jos käytössä on Postin SmartShip palvelu: Valitse palveluvalikosta ”Posti-Palautus” ja kohtaan ”Maksaja muu kuin lähettäjä”. Asiakas merkitsee Tukulta palautusluvan yhteydessä saadun Maksajan logistiikan sopimustunnuksen numeron. OmaPosti Prossa palautusvaihtoehto tulee valittavaksi kun valitsee ensin lähetyksen kooksi ”Keskikoko”. Tällöin pääset valitsemaan myös maksajan ja antamaan sopimusnumeron palautukselle.
Kun palautuksen maksajana on asiakas

Smartshipistä valitaan joko palvelun ”Posti-Palautus” tai ”Posti – express-paketti”, eikä ”Maksaja muu kuin lähettäjä” kohtaa rastiteta. Vastaavasti OmaPosti Prossa valitaan Express-paketti, jonka toimitustavaksi valitaan ”Toimitus perille”.

Jos asiakkaalla ei ole käytössä lähetyksen muodostamiseen tarvittavia ohjelmistoja, lähetyksen voi toimittaa lähimpään Postin toimipisteeseen ja pyytää Postin henkilökuntaa lähettämään paketini asiakaspalautuksena.

Voit käyttää myös Postin palautuspalvelua, jonka voi tehdä verkossa: Palauta paketti – Henkilöille – Posti

Kun lähetys on kokonsa puolesta rahtilähetys

Palautuksesta tulee sopia Caravan Tukun yhteyshenkilön kanssa. Rahtilähetyksien palautuksissa Tukun henkilökunta tilaa kuljetuksen ja lähettää tarvittavat asiakirjat (kollilaput) sähköpostilla.

Rahtikirjat poistuvat käytöstä 1.2.2023

Hyvitämme väärin tai viallisesti toimitetuista tuotteista veloitetun nettohinnan hyvityslaskun muodossa.

Muistathan käyttää hyvityslaskut seuraavien tilausten yhteydessä!


Takuupalautukset

Takuutapauksissa noudatamme aina valmistajien myöntämiä takuuaikaoja sekä -ehtoja. Yleisin takuuaika tuotteillamme on 2 vuotta, mutta takuuaika tulee varmistaa ennen takuupalautusta.

Truman ja Alden tuotteiden palautuksissa sinun tulee täyttää erillinen takuuanomuslomake, jonka löydät alta:

Takuuanomuslomake

Voit tulostaa tiedoston ja liittää sen palautuksen yhteyteen.

Täytettävä takuuanomuslomake

Voit täyttää lomakkeen sekä lähettää sen sähköisesti.

Takuuohjeet

Lue ohjeet huolella ennen takuupalautusta, jotta saat täytettyä takuuanomuslomakkeen oikein. Ohjeista löydät myös Alden tehtaan työaikataulukon.